Διαδικασία Επιστροφής Προϊόντων στο Shopping.gr
Για να διευκολύνουμε την επιστροφή προϊόντων και να διασφαλίσουμε μια ομαλή εμπειρία για τους καταναλωτές, ακολουθείται η παρακάτω διαδικασία:
- Έναρξη Αιτήματος Επιστροφής:
- Ο καταναλωτής μπορεί να ξεκινήσει ένα αίτημα επιστροφής μέσω του ιστοτόπου του Shopping.gr, επιλέγοντας το σχετικό προϊόν από το ιστορικό των παραγγελιών του.
- Υποβολή Αιτήματος:
- Καταθέτοντας το αίτημα, ο καταναλωτής παρέχει τις λεπτομέρειες της επιστροφής, συμπεριλαμβανομένων των λόγων και άλλων απαραίτητων πληροφοριών.
- Ενημέρωση Προμηθευτή:
- Αφού υποβληθεί το αίτημα, ο προμηθευτής ενημερώνεται αυτομάτως μέσω ενός ειδικού δελτίου (ticket) που δημιουργείται από το σύστημα του shopping.gr.
- Διαμεσολάβηση από το Shopping.gr:
- Η ομάδα του shopping.gr λειτουργεί ως μεσολαβητής, μέσω chat, ανάμεσα στον καταναλωτή και τον προμηθευτή, με σκοπό την ομαλή και δίκαιη επίλυση του ζητήματος επιστροφής.
- Λύση και Ολοκλήρωση:
- Με βάση τις πληροφορίες και τις πολιτικές επιστροφών, θα γίνει προσπάθεια επίλυσης του ζητήματος με τρόπο που ικανοποιεί και τις δύο πλευρές. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει επιστροφή χρημάτων, αντικατάσταση του προϊόντος ή άλλη συμφωνηθείσα λύση.
Γενικές Πληροφορίες Επιστροφών
- Χρονικά Όρια για Επιστροφές: Έχετε δικαίωμα να καταθέσετε αίτημα επιστροφής εντός 14 ημερών από την ημερομηνία παραλαβής του προϊόντος, είτε για υπαναχώρηση είτε λόγω παραλαβής λάθος προϊόντος. Παρέλευση του διαστήματος αυτού, δεν είναι δυνατή η διεκπεραίωση επιστροφής.
- Ελαττωματικά Προϊόντα: Επιτρέπεται η επιστροφή προϊόντων με κάποια βλάβη εντός του χρονικού πλαισίου που καθορίζεται από τη νόμιμη ή εμπορική εγγύηση του προϊόντος.
- Επιστροφή προϊόντος λόγω υπαναχώρησης: Στις περιπτώσεις υπαναχώρησης, ο καταναλωτής μπορεί να χρεωθεί για τα έξοδα μεταφοράς και πιθανών χρηματοοικονομικών εξόδων.
- Παραστατικό Αγοράς: Απαραίτητο για την επιστροφή ενός ελαττωματικού προϊόντος. Σε περίπτωση αγοράς με τιμολόγιο, απαιτείται η έκδοση δελτίου αποστολής και η προσθήκη του στη συσκευασία.
- Επιστροφή χρημάτων: … πρέπει να είναι φυσικό πρόσωπο ή γίνεται και σε εταιρεία;
- Ευθύνη επιστροφών: … να τονίσουμε ότι την ευθύνη των επιστροφών την έχει ο εκάστοτε προμηθευτής και να βάλουμε στο καλάθι τον καταναλωτή ν’ αποδέχεται τους όρους του προμηθευτή;
Εξαιρέσεις Επιστροφών
Δεν εφαρμόζεται δικαίωμα υπαναχώρησης (βάσει του του άρθρου 4 § 10 ν. 2251/1994) για:
- Αγαθά με Πιθανότητα Αλλοίωσης: Τρόφιμα ή άλλα προϊόντα που είναι επιρρεπή σε αλλοίωση, όπως βρεφικές τροφές, δεν επιτρέπεται η επιστροφή τους εφόσον υπάρχει κίνδυνος αλλοίωσης.
- Προϊόντα Ακατάλληλα για Επιστροφή για Λόγους Υγιεινής: Είδη όπως τα εσώρουχα, τα οποία δεν ενδείκνυνται για επιστροφή μετά την αποσφράγιση λόγω υγιεινής.
- Σφραγισμένα Αγαθά με Ειδικές Προϋποθέσεις Επιστροφής: Προϊόντα που παραδίδονται σφραγισμένα και δεν είναι κατάλληλα για επιστροφή για λόγους προστασίας της υγείας ή υγιεινής, εφόσον έχουν αποσφραγιστεί, όπως ακουστικά ή ξυραφάκια.
- Αλλοιωμένα Σφραγισμένα Αγαθά μετά την Παράδοση: Ποτά, καφέδες, και άλλα σφραγισμένα προϊόντα που ενδέχεται να αλλοιωθούν και έχουν αποσφραγιστεί μετά την παραλαβή τους.
- Ηχητικές ή Βίντεο Εγγραφές και Λογισμικό: Σφραγισμένα προϊόντα όπως ηλεκτρονικά παιχνίδια, ηχητικές εγγραφές ή λογισμικό για υπολογιστές, τα οποία δεν επιτρέπεται η επιστροφή εάν έχουν αποσφραγιστεί.
- Χρησιμοποιημένα ή Εξατομικευμένα Προϊόντα: Προϊόντα όπως Μνήμες RAM, Σκληροί δίσκοι, ή άλλα που έχουν χρησιμοποιηθεί ή έχουν προσαρμοστεί στις ανάγκες του πελάτη δεν αποδέχονται επιστροφή.
- Παραγγελίες Κατά Προδιαγραφή: Ειδικά παραγγελθέντα προϊόντα, όπως κούπες με ειδικές φωτογραφίες ή μπρελόκ με προσωπικές αφιερώσεις, δεν είναι δυνατόν να επιστραφούν.
Προϋποθέσεις και Οδηγίες για Αποδοχή Επιστροφής
- Προετοιμασία Προϊόντος: Προϊόν να είναι συσκευασμένο σωστά, κατά προτίμηση στην αρχική του συσκευασία. Εάν δεν διαθέτετε την αρχική συσκευασία, επιλέξτε κάτι που θα προστατεύσει το προϊόν κατά τη μεταφορά.
- Παραστατικά: Για επιστροφές ελαττωματικών προϊόντων, απαιτείται η απόδειξη αγοράς ή το δελτίο αποστολής εάν η αγορά έγινε με τιμολόγιο.
- Κατάσταση Προϊόντος: Για υπαναχώρηση ή επιστροφή μη χρησιμοποιημένου προϊόντος, απαιτείται το προϊόν να είναι στην αρχική του κατάσταση, μαζί με όλα τα εξαρτήματα, τα έντυπα και τις ειδικές σημάνσεις. Η συσκευασία πρέπει να είναι αυθεντική και σε άριστη κατάσταση, χωρίς φθορές.
Στο shopping.gr, δεσμευόμαστε να παρέχουμε μια διαφανή και δίκαιη διαδικασία επιστροφών, εξασφαλίζοντας την ικανοποίηση και των δύο πλευρών. Για οποιαδήποτε απορία ή υποστήριξη, η ομάδα υποστήριξης πελατών μας είναι πάντα διαθέσιμη να σας βοηθήσει.